U zrodu firmy Volvo stála velmi známá švédská firma na výrobu ložisek SKF. Vynikající manažer firmy SKF Assar Gabrielsson a talentovaný inženýr Gustav Larsson společně chtěli vyrábět vozy pro drsné švédské podnebí. Proto roku 1927 vyjel z továrny SKF ve švédském Lundly poblíž Göteborgu první vůz Volvo. Göteborg je druhé největší město Švédska s velkým přístavem. V něm má dnes Volvo své sídlo.
Počátkem 2.sv. války se Volvo stalo hlavním dodavatelem švédské armády. Modelem Titan z roku 1953 se Volvo stalo jedním z nejznámějším výrobců kamionů v Evropě. Volvo v té době také představilo sklápěcí kabinu.
Po velmi náročném dlouholetém vývoji začalo Volvo od roku 1965 sklízet úspěch. Jejich turbomotory zavřely ústa i těm největším kritikům. Najednou se z výrobce ložisek SKF stala multifirma, která v rozmezí let 1977-1983 prodala 139 158 ks velmi úspěšného Volva F12. A to byl teprve začátek.
Volvo ideálně plnilo představy řidičů. Do kabiny zavedlo i ledničku, klimatizaci a dokonce i televizi. Díky zvyšujícím se ziskům se Volvo Rozhodlo, že vstoupí na trh USA. Nejprve Volvo koupilo známého amerického výrobce kamionů White, potom následovalo GMC.
Díky dalším modelům F88 a F 89 získalo Volvo tolik peněz, že se rozhodlo vstoupit na trh Austrálie, Jižní Ameriky, Kanady, ale třeba i do Indie. V Austrálii velmi často Volva jezdí ve známých soupravách Roadtrains (silniční vlaky). Díky tomu, že si Volvo koupilo mnoho automobilek v USA (White, GMC,…),ale i francouzský Renault trucks, tak se stalo po Mercedesu 2. největším výrobcem kamionů na světě.
Dnes Volvo vyrábí všechny kamiony-od těch nejmenších FL, přes FE (což je něco mezi FL a FM), potom následuje střední FM a nakonec ty největší FH.